عکس گرفتن و اسکرین شات از صفحه لپ تاپ در ویندوز 7 و 10 عکس گرفتن و اسکرین شات از صفحه لپ تاپ در ویندوز 7 و 10
تاریخ : سه شنبه 9 اسفند 1401
نویسنده : میثم جعفری

اسکرین شات در ویندوز می تواند ابزار مفیدی برای بسیاری از کاربران در موقعیت های کاری مختلف باشد تا کاربر پس از پرداخت مبلغی به حساب شخص دیگری بخواهد تراکنش موفقی داشته باشد، در این صورت باید با نحوه اسکرین شات گرفتن آشنا باشد. در ویندوز روش های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 7 و 10 وجود دارد، اما نکته مهم این است که کدام روش می تواند سرعت بالا و کیفیت عالی را به ارمغان بیاورد. اسکرین شات در ویندوز می تواند مزایای زیادی برای کاربر داشته باشد، از جمله اگر مشکل یا خطایی که ممکن است برای شما در ویندوز رخ داده باشد و بخواهید کل پیام و اخطارها را به وضوح برای یک دوست یا یک عیب یاب سیستم ارسال کنید، به راحتی پس از ذخیره اسکرین شات و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در ادامه این مقاله با خبر آنلاین همراه باشید.

اسکرین شات اسکرین شات چیست و چه راه هایی برای استفاده از آن وجود دارد؟

در واضح ترین تعریف؛ اسکرین شات به معنای ضبط و ذخیره محتوای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش رایانه رومیزی، لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه است. در نتیجه اسکرین شات به معنای گرفتن عکس از صفحه نمایش در حال نمایش است. با این حال، منظور ما این نیست که با دوربین از صفحه نمایش کامپیوتر عکس بگیرید، بلکه همه دستگاه ها قابلیت اسکرین شات از صفحه نمایش را در قالب یک ابزار سیستمی تعبیه کرده اند. در اکثر دستگاه ها بسیار ساده است و در برخی ابزارها انجام برخی کارها ضروری است.

روش های استفاده از ابزار اسکرین شات در ویندوز 7 و 10

روش های زیادی برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز وجود دارد، اما فرقی نمی کند که از چه نوع ویندوزی استفاده می کنید، زیرا استفاده از اسکرین شات در ویندوز ساده ترین است و نیازی به نصب برنامه ها نیست.

گرفتن اسکرین شات از کل صفحه با دکمه چاپ صفحه: اولین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه اسکرین شات را روی صفحه کلید خود پیدا کرده و آن را فشار دهید تا موضوع مورد نظر به کلیپ بورد منتقل شود. ناگفته نماند که این نگهداری موقت است به طوری که با خاموش و روشن کردن سیستم از حافظه کامپیوتر پاک می شود، پس مراقب باشید که دکمه راه اندازی مجدد سیستم را فشار ندهید.

بعد از زدن این دکمه باید یکی از نرم افزارهای گرافیکی خود را اجرا کنید که ساده ترین و سریع ترین آن Paint است و سپس روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و از منوی باز شده دکمه paste را نیز فشار دهید. به جای کلیک راست می توانید همزمان Ctrl+v را در محل مورد نظر فشار دهید تا تصویر مورد نظر در نرم افزار Paste شود.

توجه داشته باشید که حافظه کلیپ بورد تنها قادر به نگه داشتن یک تصویر در حافظه است و در صورت فشار دادن مکرر آن آخرین حالت تصویر را حفظ می کند، با استفاده از نرم افزار Clipboard Master می توانید این مشکل را حل کنید. .

 گرفتن اسکرین شات در لپ تاپ ویندوزی

برای گرفتن اسکرین شات در لپ تاپ باید مراقب باشید که نحوه گرفتن آن کمی با کامپیوترهای رومیزی متفاوت باشد، بنابراین باید دکمه های Fn+Printscreen را همزمان فشار دهید تا آخرین حالت تصویر صفحه نمایش در حافظه کلیپ بورد ثبت می شود. . دکمه Fn در صفحه کلید لپ تاپ مخفف کلمه Function است که یک کلید ترکیبی است که همزمان با دکمه های F1 تا F12 استفاده می شود. از جمله اینکه از این کلید برای تغییر روشنایی صفحه یا کاهش یا افزایش صدا در لپ تاپ استفاده می شود.

نحوه گرفتن اسکرین شات از پنجره فعال با Alt + Print Screen

این روش مانند فشار دادن دکمه PrintScreen روی کیبورد است اما با این تفاوت که فقط پنجره فعال را ضبط و ذخیره می کند. بنابراین، در نتیجه، اگر می خواهید فقط از پنجره های فعال عکس بگیرید، می توانید این کار را به سادگی با فشار دادن کلیدهای Alt + Print Screen انجام دهید.

ذخیره خودکار اسکرین شات ها با کلیدهای Windows + Print Screen

به این صورت که با فشردن همزمان دکمه های ویندوز و پرینت اسکرین، تصویر ثبت شده در حافظه کلیپ بورد در جایی از حافظه ذخیره می شود و دیگر نیازی به چسباندن آن در نرم افزارهای گرافیکی دیگر ندارید، در راهکارهای قبلی، تصویر در حافظه ذخیره می شود. کلیپ بورد نگه داشته شد و به کار سخت و زمان نسبتاً بیشتری برای ذخیره آن نیاز داشت.

اسکرین شات اسکرین شات چیست و چه راه هایی برای استفاده از آن وجود دارد؟

در واضح ترین تعریف؛ اسکرین شات به معنای ضبط و ذخیره محتوای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش رایانه رومیزی، لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه است. در نتیجه اسکرین شات به معنای گرفتن عکس از صفحه نمایش در حال نمایش است. با این حال، منظور ما این نیست که با دوربین از صفحه نمایش کامپیوتر عکس بگیرید، بلکه همه دستگاه ها دارای قابلیت اسکرین شات داخلی در قالب یک ابزار سیستمی هستند. در اکثر دستگاه ها بسیار ساده است و در برخی ابزارها انجام برخی کارها ضروری است.

 نحوه استفاده از ابزار اسکرین شات در ویندوز 7 و 10

روش های زیادی برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز وجود دارد، اما فرقی نمی کند که از چه نوع ویندوزی استفاده می کنید، زیرا استفاده از اسکرین شات در ویندوز ساده ترین راه است و نیازی به نصب هیچ برنامه ای ندارید.

گرفتن اسکرین شات از کل صفحه با دکمه چاپ صفحه: اولین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه اسکرین شات را روی صفحه کلید خود پیدا کرده و آن را فشار دهید تا موضوع به کلیپ بورد منتقل شود. ناگفته نماند که این نگهداری موقتی است تا با خاموش و روشن کردن سیستم از حافظه کامپیوتر پاک شود، پس مراقب باشید که دکمه Restart را فشار ندهید.
پس از زدن این دکمه باید یکی از نرم افزارهای گرافیکی خود را اجرا کنید که ساده ترین و سریع ترین آن Paint است و سپس بر روی صفحه مورد نظر راست کلیک کرده و از منوی باز شده دکمه paste را فشار دهید. به جای کلیک راست می توانید همزمان Ctrl+v را در محل مورد نظر فشار دهید تا تصویر مورد نظر در نرم افزار Paste شود.

توجه داشته باشید که حافظه کلیپ بورد فقط قادر است یک تصویر را در حافظه نگه دارد و در صورت فشار دادن مکرر آن آخرین حالت تصویر را حفظ می کند، با استفاده از نرم افزار Clipboard Master می توانید این مشکل را حل کنید. .

گرفتن اسکرین شات در لپ تاپ ویندوزی

برای گرفتن اسکرین شات در لپ تاپ باید دقت داشته باشید که نحوه گرفتن آن کمی با کامپیوترهای رومیزی متفاوت باشد، بنابراین باید دکمه های Fn+Printscreen را همزمان فشار دهید تا آخرین حالت تصویر صفحه نمایش داده شود. در حافظه کلیپ بورد ثبت می شود. . دکمه Fn در کیبورد لپ تاپ مخفف کلمه Function است که یک کلید ترکیبی است که همزمان با دکمه های F1 تا F12 استفاده می شود. از جمله اینکه از این کلید برای تغییر روشنایی صفحه نمایش یا کاهش یا افزایش صدا در لپ تاپ استفاده می شود.

نحوه گرفتن اسکرین شات از پنجره فعال با Alt + Print Screen

این روش مانند فشار دادن دکمه PrintScreen روی صفحه کلید است، با این تفاوت که فقط پنجره فعال را می گیرد و ذخیره می کند. بنابراین، در نتیجه، اگر می خواهید فقط از پنجره های فعال اسکرین شات بگیرید، می توانید این کار را به سادگی با فشار دادن کلیدهای Alt + Print Screen انجام دهید.

ذخیره خودکار اسکرین شات ها با کلیدهای Windows + Print Screen

با فشردن همزمان دکمه های Windows و Print Screen، تصویر ثبت شده در کلیپ بورد در جایی از حافظه ذخیره می شود و دیگر نیازی به پیست کردن آن در نرم افزارهای گرافیکی دیگر ندارید. در راه حل های قبلی، تصویر در حافظه ذخیره می شود. to be کلیپ بورد نگه داشته شد و به کار سخت و زمان نسبتاً بیشتری برای ذخیره آن نیاز داشت.

 

منبع: microsoft



|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ و گردشگری را در اینجا بخوانید.